Träning hela dagen lång

Idag har vart en riktig träningsdag för killarna. Nästintill hela förmiddagen har vi spenderat ute i det fina vädret och luftat våra tassar. Molgan har tränat apportering och inkallning, samt fot. Alfons fick träna kryp och inkallning. Det gick mycket bättre än vad jag förväntat mig, kanske för att jag bjöd på frolic idag vid träningen och inte bara leksaker eller vanligt foder.

Väl framme i byn tog vi ner hundarna till bryggan och Molgan tvekade inte ett ögonblick på att hoppa i. Alfons undvek vattnet så länge han bara kunde, men till slut ramlade han i. Tyvärr hade jag inte med kameran, men nästa gång vi badar kommer den med.




(inge roligt med myggen som man måste skaka av sig hela tiden)

Släkten kom och hälsade på och vi fick verkligen ha tålamod med Molgan och hans pipande. Hälsandet blev nämligen lite väl överdrivet med hoppande och hårt viftande svans, så han platsades rätt fort vid husses fötter. "Pip piiiip gnäll gny gnäll piiiiip" var allt man hörde från honom. För att försöka analysera varför han pep kom jag fram till att han brukar vara lite extra vild första dagen i skogen, och sen var han skitnödig. Efter en promenad fortsatte pipandet i alla fall och det lugnade sig först efter att jag brottat ner honom på golvet. En kombination av iver och fjälluft förvandlar våran lilla jetmotor till en pipleksak.
Nu ligger han och diar sin favvokudde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0