Tänk om man kunde spara sommaren i en burk.

Och ta fram burken när det otäcka - 35 graderna kryper sig innanför kläderna och gör hela huden knottrig. När vinterkylan gör ögonfransarna vita och andningen tung i lungorna.
Visst kan man göra en burk med ett litet kretslopp om man vill kika på blomster under vinterhalvåret, men jag bestämde mig i stället för att använda kameran. Lokstallets (underbara lokstallets) blommor är förevigade!



 

















Det mindre roliga var att jag inte var ensam på min promenad...





Egentligen skulle jag fota lokstallets får, men när jag och killarna hade tagit en promenad dit upptäckte vi att de var någon annanstans. Så några lokstallsfår hamnade inte på bild idag. Alfons och Molgan stötte på ett gäng turister (som vi alltid lyckas göra), de letade efter fiskevatten. Hoppas de hade myggmedel med sig för vid Luossasjön kan det bli ganska frustrerande utan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0