Nya tider kräver drastiska åtgärder

Eller njae... jag byter bara från förra bloggen till denna eftersom det här erbjöds bättre möjlighet att visa bilder. Så enkelt kan det vara :)

Johan har tjatat ett tag på att vi måste fixa till vårat nuvarande vardagsrum (kommande sovrum) och i fredags fick jag ett ryck. Vi var på Coop och handlade färg, spackel, roller och allt möjligt man kan tänkas behöva. Färgen blev eggwhite och jag trodde i mitt tidsoptimistiska sinne att grundfärgen skulle vara på plats fredag kväll så att äggvitan kunde målas på lördag morgon. Så blev det inte! Den som tapetserat rummet innan vi flyttade in gjorde ett mindre bra jobb, så förarbetet var inte roligt. Vi fick slita tapeter, spackla och slipa hela kvällen och in på småtimmarna.



Det är helt otroligt vad det dammar när man slipar!
Resultatet blev i allafall som vi förväntat; jättebra! :)



Nu är vi av med den hemska kartonbruna färgen som inte passade med våra möbler eller våran smak alls. Nästa steg blir att lägga nytt golv i rummet. Mest troligt laminatgolv eftersom det tål åtta trampande tassar. Men tills att allt är inhandlat är förslagslådan öppen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0