läskiga ensamhet

på jobbet idag satt vi och pratade om hur läskigt det är att vara ensam hemma. och eftersom jag är ensam just denna natt valde jag att ta mitt pick och pack och dra till mor och far för en enkel övernattning i mitt gamla rum. Molgan verkar inte ha så mycket emot det men Alfons ligger här intill mig och piper.. han kan inte riktigt förstå det hela. Ändå är det inte första gången vi sover här.



Det är inte alltid så enkelt att vara själv när det börjar bli mörkt ute, även om jag har två vaktande vänner som håller koll på varenda rörelse i bostaden. I och för sig kan man alltid skylla konstiga ljud och ljussken på grannarna när man bor i lägenhet, så jag undrar hur det kommer bli när vi väl hittar ett hus. Vart ska jag då ta vägen när det blir ensamt och läskigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0